Opkomend hiphop talent Igor komt naar Museum De Fundatie. De rapper, wiens stijl al met de internationale rapper Tyler The Creator is vergeleken, doet inmiddels grote zalen aan zoals de Tivoli in Utrecht, en recent maakte hij veel indruk tijdens het festival Into The Great Wide Open. Speciaal voor de Fundatie presenteert hij een akoestische set samen met bas en strijkers. En kijk naar de tentoonstelling Fundatie Collectie - Oude & Nieuwe Liefdes door de ogen van assistent-conservator Sanne van de Kraats. Ook kun je deze avond meedoen met een van de flitsrondleidingen.

Programma:

17:00-18:30 uur
Bezoek drie bijzondere kunstwerken in een gratis flitsrondleiding van 15 minuten (instappen om 17:00u, 17:30u en 18:30u bij de Museumbar)

De favoriet van Sanne van de Kraats

19:00-19:20 uur
Igor in het Klein eerste set

20:00-20:20 uur
Igor in het Klein tweede set

De favoriet van Sanne
Hoofd marketing & communicatie / assistent-conservator Sanne van de Kraats vertelt op zaal over haar favoriete oude en nieuwe liefdes in de huidige collectie opstelling, die zij samenstelde. Centraal staan het werk van Joyce Overheul en Käthe Kollwitz. Nederlands gesproken.

Dit concert wordt in samenwerking met Hedon gepresenteerd. Op 3 december staat Igor opnieuw in Zwolle bij Tankstation Festival, waar hij zijn In het klein tour optreedt met een 17-koppig orkest.

Luister hier de singel Ik Zweef Alweer van Igor.

Dit event is onderdeel van het maandelijkse Fundatie Fridays programma. Iedere eerste vrijdag van de maand is Museum de Fundatie Zwolle gratis open voor publiek van 17:00 tot 21:00 uur, en kun je genieten van de tentoonstellingen in combinatie met muziek of andere programmering.