Het Stadsfestival keert vrijdag 6 tot en met zondag 8 september terug in Zwolle. Dit jaar slaan Zwolse Theaters, Hedon, Museum de Fundatie, Allemaal Zwolle, Stadkamer, Academiehuis en de Zwolse onderwijsinstellingen de handen ineen om het festival in de binnenstad een nieuwe impuls te geven. Met Wende, Rico & Sticks, Postmen, Tim Knol & Blue Grass Boogiemen, Colored Monkeys, Toneelgroep Oostpool, Kameroperahuis, Nederlandse Reisopera, Bovenste Knoopje Open en 155 zijn de eerste namen inmiddels geboekt voor het festival vol muziek, theater, dans en verhalen.

De Zwolse culturele- en onderwijsinstellingen hebben de afgelopen maanden samen met de Zwolse Stadsproductie gewerkt aan een concept voor een vernieuwd Stadsfestival voor de komende jaren. Waar het festival vorig jaar plaatsvond op het terrein naast Theater de Spiegel, wordt het dit jaar opgebouwd op het Grote Kerkplein, Academiehuis, de Zwolse stadsgrachten, in en rondom Schouwburg Odeon en Museum de Fundatie en de Blijmarkt. Het is een belangrijk onderdeel van de transitie naar een nieuwe variant van het festival met nog meer diversiteit in muziek, theater en verhalen. Nationale grootheden als Wende, Rico & Sticks, Postman, Toneelgroep Oostpool en Nederlandse Reisopera wisselen elkaar af met inspirerende nieuwe namen op het Talentstage achter Museum de Fundatie.Wende, foto: R de Puy.

Ode aan de Docent, Vrijwilligers & sponsoren
Vrijwilligers en sponsoren vormen ook dit jaar de kern voor het Stadsfestival en daarom krijgen dezen dit jaar extra aandacht in het programma. Zo vormt dit jaar het Vrijwilligersfestijn, dat in samenwerking met vrijwilligersorganisatie ZwolleDoet! tot stand komt, een nieuw element van het festival en geeft de Zwolse Stadsproductie het onderwijsfestival Ode aan de Docent vorm dat als onderdeel van het Stadsfestival op vrijdag 6 september zal plaatsvinden. Bovendien krijgt de VIP-borrel voor sponsoren een nieuwe impuls met een 3-gangen diner in de Grote Kerk. Meer informatie rondom vrijwilligers en sponsoren is te vinden op www.stadsfestival.nl.

Line-up
WENDE / RICO & STICKS / POSTMEN / TIM KNOL & BLUE GRASS BOOGIEMEN / COLORED MONKEYS / TONEELGROEP OOSTPOOL / KAMEROPERAHUIS / NEDERLANDSE REISOPERA / BRUISBOOT / BOVENSTE KNOOPJE OPEN / 155

Locatie
O.a. Grote Kerkplein, Museum de Fundatie, Schouwburg Odeon, de Zwolse stadsgrachten, Blijmarkt, Zwolle