• Vanaf: 02 december 2018
  • Tot en met: 25 februari 2019
  • Locatie: FUNDATIEfusion: Deltion College, Mozartlaan 15, 8031 AA Zwolle

LARS VAN DEN BRINK, A HAPPY DAY IN EUROPE - ZWOLLE

In de media lijkt het werelddeel Europa, waar Nederland onderdeel van is, vooral te gaan over politiek, met Brussel als hoofdstad. Maar veel belangrijker: Europa is een stukje aarde waarop heel veel gewone mensen zoals jij en ik elke dag proberen om op een zo goed een prettige manier samen te leven.

Lars van den Brink (1977) reisde met zijn vrouw en twee kinderen in 2014 per camper een half jaar lang door Europa. Hij bezocht 22 landen. Hij maakte foto’s van Europeanen in het weekend, als de dagelijkse sleur wordt doorbroken en de politiek tijdelijk naar de achtergrond is verdreven. Op die momenten van ontspanning tonen inwoners van Europese landen misschien wel hun echte gezicht. In zijn foto’s heeft Van den Brink de mensen op een bijzondere manier in beeld gebracht. Hij plaatste zijn fotocamera gedurende de dag op een vaste plek in de buurt van een activiteit. Dat kan van alles zijn: van schaatsen in Polen en swingen in Spanje tot vliegeren in Rusland en brugspringen in Bosnië en Herzegovina. Elke keer als hij iemand iets bijzonders zag doen, maakte hij snel een foto. Aan het einde van de dag legde hij de tientallen foto’s over elkaar en combineerde ze tot één beeld.

FUNDATIEfusions
Onder de noemer FUNDATIEfusions organiseert Museum de Fundatie compacte presentaties op openbare plekken in en buiten Zwolle.

Lars van den Brink, Scheepsmodelbouwclub, Heemskerk, Nederland, 2014. Collectie Museum de Fundatie, Zwolle en Heino/Wijhe.

• Vanaf: 02 Dec 2018
  • Tot en met: 25 Feb 2019