Wanneer: Zaterdag 09.12.2023, 15:00 - 16:00 uur
Locatie: Musuem de Fundatie Zwolle, derde verdieping
Gratis toegankelijk met een geldig museumticket.

Bezoek een concert door de gerenommeerde Oekraïense pianist Antonii Baryshevskyi. Speciaal bij de tentoonstelling Kaleidoscope of (Hi)stories speelt hij in het museum een programma van Oekraïense pianostukken van Levko Revutsky, Borys Liatoshynsky, Valentyn Silvestrov, Viktoria Poleva en Maxim Shalygin.

Antonii Baryshevskyi is een Oekraïense pianist en winnaar van de eerste prijs in enkele van de meest prestigieuze internationale pianoconcoursen zoals de Arthur Rubinstein International Piano Master Competition, “Premio Jaen” en de F. Busoni International Piano Competition.

Baryshevskyi speelde met verschillende van de leidende Europese orkesten, waaronder het München Radio Orkest, het Israel Philharmonic Orchestra, Filarmonica Arturo Toscanini onder leiding van maestros Asher Fisch, Frederic Chaslin, Howard Griffiths, Oksana Lyniv, Andrey Boreyko, Kirill Karabits en vele anderen. Hij was te gast op gerenommeerde festivals als Progetto Martha Argerich, Klavier Ruhr festival, Busoni Festival, projecten van Musica Insieme Fondazione en anderen.