TRIK levert met zijn ArtEZ studenten een speciale bijdrage aan Van wie is de wereld?. De cartoonist en Heartfieldliefhebber toont zijn recent verschenen boek/project We…are doomed (Pragmatic Propaganda),een samenwerking met de band Irrational Library. Het project verbindt politiek design, nieuws-cartoons, muziek en spoken word met elkaar. Te zien is dat TRIK zich zowel bewust als onbewust door John Heartfield heeft laten inspireren.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/E44UnBjMYJI" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

TRIK, We are doomed, 2020

Daarnaast hebben eerste- en tweedejaarsstudenten Illustration Design van ArtEZ onder leiding van TRIK nieuw werk gemaakt. Geïnspireerd door het propagandistische werk van Heartfield kregen ze de opdracht posters te maken voor politieke partijen. En dan ook echt vóór. Maar hoe maak je een poster voor de PVV terwijl je zelf Groen Links stemt? Of andersom? Het resultaat is Pro-Paganda.

Martijn Hulsewe, poster voor Lijst Henk Krol.

Van wie is de wereld? is onderdeel van de Future Factory, het laboratorium van Museum de Fundatie. Jonge, multidisciplinaire makers gaan hier op zoek naar de hartslag van de tijd. Welke thema’s bepalen de toekomst? Antwoorden zijn te zien in exposities zowel binnen als buiten het museum.

Tweedejaars studenten ‘Illustration Design’ ArtEZ Zwolle
Vera Wolsink, Kim Vos, Niels Boersma, Tessie Wijhers, Tota de Heer, Demi Landman, Marijn Hulsewe, Sarah Schaddelee, Sem Kind, Luca Holthuis, Shannon ’t Lam, Silke Metz.

Eerstejaars studenten ‘Illustration Design’ ArtEZ Zwolle
Gijs van der Veldt, Eva ten Cate, Juliette Luscuere, Jannah van Hout, Isa Nabben, Lieve de Voogd, Josanne Roeleveld, Meike Bos, Marielle Leeuwenkamp, Hannah Vonk, Imre Onderbeke, Emma van Benthem, Karin Bilicka, Anne Werink, Ilse Groot Nueland, Danielle Boonstra, Luuk Tuchner, Raymon Vriend, Maud de Vries.

Afbeeldingen header: TRIK, een ode aan John HeartfieldTRIK, Career, 2020.