Op maandag 1 juni 2020 geeft Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven de aftrap voor de heropening van de Nederlandse musea in Museum de Fundatie in Zwolle. De musea sloten in het kader van de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus op 12 maart de deuren. De minister zal om 12:00 uur de deuren van Museum de Fundatie symbolisch openen en de eerste bezoekers verwelkomen. Na de Fundatie bezoekt de minister andere musea in het land.
Museum de Fundatie is ingericht conform de richtlijnen van het museumprotocol. Met een heldere routing die de anderhalve meter garandeert en tegelijkertijd veel vrijheid en kijkplezier biedt.

Ralph Keuning, directeur van Museum de Fundatie: “Ik vind het fantastisch dat minister Van Engelshoven de kick-off van de opening van de musea in Museum de Fundatie doet. We hebben de bezoekers gemist en het is geweldig om ze weer op zaal te zien.”

Museum de Fundatie heeft zijn lopende tentoonstellingen verlengd tot en met 23 augustus 2020. Ze openden op 18 januari en trokken al 35.000 bezoekers. Het gaat hier om: CRUX, schilderijen van Martin Kobe, Mirjam Völker, Robert Seidel en Titus Schade, allen leerlingen van Neo Rauch, Insomnia van Annabel Oosteweeghel, Relics of the Cold War van Martin Roemers en De Renovatie van Pim Trooster.

BOEK TICKETS VOOR FUNDATIE ZWOLLE

BOEK TICKETS VOOR KASTEEL HET NIJENHUIS