Fotomarathon Museum de Fundatie: Noordelijk licht
Verzamelen: Museum De Fundatie Zwolle, Museumbar 3e verdieping
Kosten: €10 inclusief museumtoegang

KOOP HIER JE TICKETS VOOR DE FOTOMARATHON

Kom op zaterdag 13 juli naar Museum de Fundatie om deel te nemen aan een zomerse Fotomarathon. Wie weet hangt jouw foto daarna deze zomer in het museum.

Laat je inspireren door de expositie Noordelijk Licht: Natuurfotografie, en ga zelf op pad in en rond Zwolle voor die perfecte foto. Een middag lang maak je elk uur een foto aan de hand van een thema dat je per app krijgt toegestuurd – dát is de fotomarathon bij Museum de Fundatie.

Een selectie van de mooiste, origineelste of meest ontroerende foto's zal worden tentoongesteld in het museum. Doe je mee?

11:00 - 12:00u
Inloop plus rondleiding door de tentoonstelling Noordelijk Licht: Natuurfotografie.

Lees hier meer over de tentoonstelling

12:00 – 16:00u
Hierna ga je zelf aan de slag. Vier uur lang in Zwolle op zoek naar het perfecte plaatje, met elk uur een nieuwe foto aan de hand van een nieuw thema. Je ontvangt elk uur op je mobiel een bericht met daarin een nieuwe opdracht. Het doel? Maak binnen dat uur het perfecte plaatje.

16:00 – 17:00u
Aan het eind van de dag komen we om 16:00 uur samen bij de museumbar op de 3e verdieping, waar je je foto bij elk thema indient.

Onze jury selecteert in de weken daarna een selectie van de mooiste, origineelste of ontroerendste foto's. T/m 22 september worden deze tentoongesteld bij Museum de Fundatie, en een selectie wordt via Instagram gedeeld. Als jouw foto wordt tentoongesteld krijg je de print na 22 september cadeau. Bij elk thema wordt één hoofdprijswinnaar geselecteerd, met als prijs de tentoonstellingscatalogus van Noordelijk licht. De jury bestaat uit: Beatrice von Bormann (directeur Museum de Fundatie), Ursula van de Bunte (fotograaf, docent fotografie CIBAP) en Steef Wildenbeest (museumdocent De Fundatie, kunstenaar, en coördinator van de fotomarathon).

Deze activiteit is geschikt voor iedereen die beschikt over een digitaal fototoestel of smartphone met camera.